2020. augusztus 29., szombat

I. Mit eszik a futó? - én mit változtattam?

 


Sziasztok! 

Legújabb blogsorozatom a Mit eszik a futó? címet kapta. 

Mindennek az oka a fokozatos életmódváltásom, ugyanis a napokban megelégeltem a jelenlegi meglátásaimat és úgy döntöttem, hogy fokozatosan, de annál eredményesebben változtatok az életmódomon. Elhagyom a régi, rossz szokásaimat, búcsút intek az egészségtelen és káros ételeknek, italoknak. 

Testsúlyomból adódóan nincsen szükségem drasztikus fogyásra, hiszen akkor a már meglévő izomtömegem, (ami a legutóbbi vizsgálat alapján 75-80% ) is csökkenne. Így a futós csoport tagjainak tanácsait, gondolatait, végigolvasva és böngészve eljutottam arra a döntésre, hogy sportétrendet, ha nagyon flancolni szeretném "futó" étrendet fogok követni. Illetve a versenyek alkalmával szükséges illeszkedő étkezéseket.  


Sportétrend

Aranyszabályok: 
1. növelni kell a (összetett) szénhidrátbevitelt
2. növelni kell a rostbevitelt
3. megfelelő mennyiségű fehérjebevitel
4. csökkenteni kell a zsírbevitelt
5. csökkenteni kell a konyhasó bevitelt 
6. növelni kell a folyadékbevitelt (minimalizálni az alkoholfogyasztást, én úgy döntöttem, hogy lenullázom és semmiféleképpen nem iszok alkoholt)

Mindez számokban: 

60-70% jó minőségű szénhidrát, amely hosszan felszívódó

15-20% fehérje (elősegíti a szervezet regenerálódását, az izmok épülését.) 

10-15% minőségi zsiradékok (szükséges a zsírban oldódó és felszívódó vitaminok és tápanyagok miatt)

❌ chipsek, zsíros ételek, készételek, szénsavas üdítők, nasik, alkoholos italok, ételek, csokoládé ❌

Egyszerűnek tűnhet, azonban egyáltalán nem egyszerű elhagyni a megszokott nasikat, gyors kajákat, a fehér kenyeret.

Müzli joghurttal, almával és banánnal 

Az első recept amit bemutatok a blogon az körülbelül 1 hónapos szerelem nálam, ugyan eddig is ott volt a boltok polcain, de nem igazán foglalkoztam vele. Július közepe felé rákaptam a müzlikre, zabpelyhekre. A zabkását is kipróbáltam, de az nem igazán jött be, így áttértem a müzlikre amit szinte mindig joghurttal eszek. (Anyának erős a gyanúja, hogy laktózérzékeny vagyok, ezért szuper gyorsasággal keresem a joghurtok laktózmentes változatát.) 



Hozzávalók: 
 
- 1 db natúr joghurt
- a joghurt adagnak megfelelő müzli, vagy zabpehely
- 1 db alma (feldarabolva)
- 1 db banán (felkarikázva)










Elkészítés: 

1. Gondolatban kettéosztjuk a tálat. Az egyik felébe a joghurtot kanalazzuk, míg a másik felébe öntjük a müzlit. 

















2. Felkarikázzuk a banánt, a müzli és a joghurt határvonalára helyezzük. Majd gerezdekre vágjuk az almát is és azt is ráhelyezzük a müzlire. 

Hasznos tipp: az almát érdemes kisebb falatokra vágni, hogy könnyebben kanalazható legyen a müzli! 












Egyszerű reggeli, vagy éppen uzsonna! Laktató és finom! 

Legyen szép napotok! 💕


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése